Internetowa giełda części

Aktualności

Używane części samochodowe – to się opłaca!

28-09-2012

W obliczu rosnących cen różnych produktów w naszym kraju, Polacy zaczynają szukać oszczędności w różnych aspektach życia. Jednym ze sposobów jest właśnie zakup regenerowanych bądź używanych części samochodowych. W tym artykule przybliżymy co nieco ten rynek, postaramy się także rozwiać pewne wątpliwości.

 

Części używane mogą być regenerowane, lub też przeznaczone bezpośrednio na sprzedaż. Dzieje się tak np. w przypadku aut powypadkowych, niekiedy z bardzo małym przebiegiem, których z różnych powodów nie opłaca się naprawiać. W ten sposób można natrafić na naprawdę korzystne okazje, bowiem praktycznie nowy i oryginalny produkt (np. tylna lampa, która nie ucierpiała przy zderzeniu czołowym) możemy dostać za małe pieniądze.

 

Regeneracja polega natomiast na przywróceniu części własności takich samych, jakie ma nowy produkt, bowiem wymianie podlegają wszystkie elementy odbiegające swym stanem od fabrycznie nowych. Nie oznacza to więc utraty jakości czy pierwotnych właściwości.

 

Pewnie niektórzy nie zdają sobie sprawy, że regeneracją zajmują się znani producenci części oryginalnych, tj. stosowanych na pierwszy montaż. Przykładem takiej firmy jest Bosch, który jest autorem programu Bosch Exchange, który obejmuje 21 grup produktowych. Wśród nich znaleźć możemy regenerowane części takie jak elementy układu wtryskowego do silników benzynowych i wysokoprężnych, rozruszniki i alternatory czy systemy hamulcowe. W sumie to prawie 6 tysięcy różnych części i elementów. Jakościowo produkty używane regenerowane są niemal identyczne co fabrycznie nowe produkty. Również gwarancja obowiązuje tyle samo, a mianowicie 2 lata.

 

Regeneracja części samochodowych to zjawisko korzystne, biorąc pod uwagę ochronę środowiska naturalnego. Z danych dostarczonych przez Boscha wynika, że regeneracja samych alternatorów i rozruszników pozwala na zaoszczedzenie 2200 ton stali, 440 ton aluminium i 240 ton miedzi, a  przy tym nie dochodzi do emisji 1000 ton dwutlenku węgla. Aby zobrazować ten proces, warto powiedzieć, że oszczędności na energii i surowcach w przypadku regenerowanych podzespołów wynosi 90% w porównaniu do nowych części.

 

O jakości regenerowanych części samochodowych może świadczyć fakt, iż producenci samochodów zdecydowali się na wprowadzenie ich do swojej oferty. Są przy tym o wiele tańsze, niż nowe części. System taki wprowadził m.in. Ford, który oferuje regenerowane pompy wspomagania, przekładnie kierownicze etc. Oczywiście, są one wciąż droższe niż części zamienne w sklepach motoryzacyjnych czy części używane.

 

Różnice cenowe są ogromne, dla przykładu – lusterko do popularnego, 5-drzwiowego hatchbacka kosztuje w sieci ok. 150 zł, natomiast w ASO – ponad tysiąc zł. Kolejnym minusem jest długi czas oczekiwania, który w ASO może wynosić nawet kilka tygodnia, jeśli produkty sprowadzany jest z centralnego magazynu oddalonego od naszego kraju o kilka tysięcy kilometrów. Tymczasem używana część samochodowa jest nam sprzedawana od ręki.

 

Rynek części używanych jest także korzystny dla klienta jeszcze w jednej sytuacji – kiedy poszukujemy rzadkiego podzespołu, który nie występuje w zamienniku, a w ASO go nie ma, bądź kosztuje zawrotne pieniądze. Mogą to być różne części, pedał sprzęgła, zbiornik paliwa czy poszczególne części silnika – to tylko nieliczne przykłady. Dotyczy to czasem aut starszych i wyeksploatowanych, zrozumiałe jest więc, że właściciel nie ma zamiaru wydawać równowartości samochodu na część z serwisu – na ratunek przybywa więc rynek części używanych.

 

Wybór pomiędzy częścią oryginalną, zamienną, używaną a regenerowaną zależy więc tylko i wyłącznie od użytkownika, jego potrzeb i możliwości.

 

 

Autor: AutoParto.pl

lista aktualności

Copyright © 2012 Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu | Polityka cookies.