Internetowa giełda części

Wybierz samochód i części jakich szukasz

Poradniki

Naprawa parujących lamp

08-02-2016

Parujące reflektory to kłopot wielu kierowców. Niestety, problem nie dotyczy jedynie estetyki samochodu. Zgromadzona w lampie wilgoć ma także istotny wpływ na sprawność reflektora oraz jego żywotność. Jak poradzić sobie z tym problemem?

 

Naprawa parujących lampZe względu na wilgoć po wewnętrznej stronie lampy, z czasem tworzy się osad, który wyraźnie obniża przejrzystość szkła. Ponadto, dochodzi do szybszego zużycia się odbłyśników, przede wszystkim reflektorów ksenonowych, wyraźnie skracając żywotność zastosowanej elektroniki.

 

Co zrobić, gdy lampy parują?

 

Parujące lampy to nie lada wyzwanie dla właściciela samochodu. Podstawa jakichkolwiek działań, to oczywiście demontaż reflektora, którego dotyczy problem. Pierwszych oględzin można dokonać na samochodzie, jednak zaleca się dokonanie dokładnej diagnozy np. na stole – po prostu więcej widać. Pierwsza kwestia, to sprawdzić szczelność lampy z tyłu obudowy. Miejmy na uwadze, że nawet najmniejsza nieszczelność może spowodować powstawanie pary w reflektorze. Dlatego należy wnikliwie sprawdzić nawet nakrętki, które zostały osadzone w miejscach żarówek. Zwracamy także uwagę na uszczelki np. czy nie sparciały. Jeżeli po wykonaniu drobnych napraw lampa nadal paruje, to pozostaje nam tylko rozklejenie szkła reflektora.

 

Jak rozkleić szkło parującej lampy?

 

To dosyć trudne zadanie, gdzie kluczowa staje się precyzyjność. Używając opalarki, rozklejamy szkło; lekkie podgrzanie spowoduje rozpuszczenie kleju i umożliwi demontaż. Po odklejeniu szkła od reszty reflektora, możemy dokładnie wyczyścić szkło od spodu. Istotne jest, by nie dotykać wnętrza odbłyśnika. Mokry, najlepiej zostawić, by wysechł. Przed montażem lampy, czyścimy miejsce wklejenia szkła; wszelkie resztki starego kleju powinny zostać usunięte, w przeciwnym razie reflektor będzie parował jeszcze bardziej.

 

Do klejenia najlepiej użyć dobrej jakości kleju do szyb. Taki preparat zapewni mocne i szczelne połączenie na długi czas. Pamiętajmy także, by rozprowadzić klej starannie i w miarę możliwości równomiernie. Dlaczego? Zbyt duża ilość kleju doprowadzi do jego wypłynięcia, co może spowodować uszkodzenie szkła. Jeżeli już dojdzie do takiej sytuacji, lepiej nie wycierać wylewającego się kleju, tylko poczekać aż zaschnie i zeskrobać go delikatnie nożykiem.

 

Na koniec uwaga. Parujące lampy mogą świadczyć o wypadkowej historii samochodu. Dlatego uważajmy, co kupujemy. Zaparowany po każdym deszczu lub myciu reflektor, to gorsza przejrzystość, a tym samym słabsza widoczność podczas jazdy.

lista poradników

Copyright © 2012 Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu | Polityka cookies.