Internetowa giełda części

Wybierz samochód i części jakich szukasz

Poradniki

Zabezpieczenie tłumika przed korozją

25-07-2013

Końcówka wydechu w wielu samochodach jest pierwszą częścią, którą dotyka korozja. Problem rdzy na tłumiku dotyczy zarówno samochodów wiekowych, jak i tych nowszych, dlatego w dzisiejszym poradniku postaramy się wskazać jak skutecznie zabezpieczyć tłumik samochodowy przed korozją.

Głównym zadaniem układu wydechowego jest odprowadzanie spalin z silnika na zewnątrz oraz tłumienie hałasu emitowanego przez jednostkę napędową. Części układu wydechowego są specjalnie przygotowane do wytrzymywania ciężkich warunków eksploatacyjnych, ale po kilku latach nawet najlepsze podzespoły nadają się wymiany. Najczęściej rdza zaczyna się na tłumiku, gdyż odcinek od silnika aż do tłumika jest odporny na działanie korozji. Rdzewiejące tłumiki obecnie nie są już zaskoczeniem nawet w dwuletnich autach. Co zatem zrobić, jeżeli w naszym samochodzie zakończył się okres gwarancyjny, a tłumik zaczyna coraz mocniej korodować?

Przede wszystkim należy pamiętać, że każdy tłumik składa się z dwóch warstw. Dlatego w momencie, gdy zobaczymy na nim rdzę nie należy natychmiast wpadać w panikę. Niekiedy zdarza się, że uszkodzenia nie są tak duże, jak mogłoby się wydawać, a naprawa nie będzie kosztowna i nie zajmie sporych pokładów czasu. Tłumik można zabezpieczyć na dwa różne sposoby. Oba z nich są dość proste i nawet mniej doświadczeni mechanicy nie powinni mieć problemów z przeprowadzeniem jednej, bądź drugiej metody. Warto pamiętać, że wszystkich napraw układu wydechowego należy bezwzględnie dokonywać na zimnym tłumiku – najlepiej po nocnym postoju samochodu.

Pierwsza metoda polega na oderwaniu odstających części tłumika, a następnie na dokładnym oczyszczeniu powierzchni papierem ściernym. Powstałą między warstwami dziurę należy zabezpieczyć za pośrednictwem specjalnej masy w spray'u odpornej na działanie wysokich temperatur. Pod koniec malujemy wszystko cynkiem w spray'u i tak przygotowana mieszanka będzie w stanie wytrzymać około dwóch lat, a po tym czasie odpadnie.

Druga metoda wydaje się być skuteczniejsza. Polega ona na całkowitym oderwaniu pierwszej warstwy tłumika i pozostawieniu wyłącznie drugiej, bez konieczności nakładania na tłumik żadnej warstwy uszczelniającej. Można go pomalować specjalną warstwą zabezpieczającą co sprawi, że pozostanie on sprawny dopóki korozja nie przebije się na drugą warstwę tłumika. Warto również pamiętać, aby przy każdej wizycie na myjni samochodowej dokładnie przepłukiwać zewnętrzną warstwę tłumika.

 

Autor: AutoParto.pl

lista poradników

Copyright © 2012 Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu | Polityka cookies.