Internetowa giełda części

Wybierz samochód i części jakich szukasz

Poradniki

Naprawa pękniętego błotnika we własnym zakresie. Porady

03-04-2017

Każdy kierowca - nawet ten, który dobrze radzi sobie z prowadzeniem samochodu przerabiał problem pękniętego błotnika. Niekiedy pośpiech lub nieuważne zachowanie np. na zatłoczonym parkingu doprowadza, że uderzamy w metalowy słupek, kosz na śmieci lub co gorsza w drugi samochód. Pęknięty błotnik niestety nie prezentuje się dobrze.

 

Naprawa pękniętego błotnika we własnym zakresie. PoradyPęknięty błotnik można naprawić i jak pokazuje praktyka, naprawa tego elementu auta to czynność, której możemy dokonać samodzielnie. Wizja oszczędności od razu pociesza, ale miejmy na uwadze także to, że uszkodzony błotnik samochodowy nie zawsze jest w stanie, który pozwoli na jego naprawę.

 

Ile kosztuje nowy błotnik samochodowy?

 

Niestety, ale cena wspomnianego elementu w autoryzowanym punkcie obsługi może przyprawić o ból głowy niejednego kierowcę. Ponadto prócz zakupu nowego błotnika konieczne jest także lakierowanie a to  generuje jedynie dodatkowe koszty. Zanim zdecydujemy się więc na zakup nowego błotnika, upewnijmy się czy na serwisach aukcyjnych nie ma używanego błotnika w dobrym stanie. Nie zapominajmy także, że w wielu przypadkach warto naprawić pęknięty błotnik.

 

Jak naprawić pęknięty błotnik?

 

Pierwsza opcja to zlecenie naprawy mechanikowi. Jednak jeżeli posiadamy odrobinę zdolności manualnych, cierpliwości i chęci do majsterkowania można zrobić to samemu. By naprawić błotnik samodzielnie będziemy musieli się jednak wyposażyć w opalarkę do plastiku – koszt kilkudziesięciu złotych. Ponadto trzeba będzie kupić także tworzywo z którego został wykonany błotnik i klej strukturalny do plastiku. Jeżeli posiadamy wspomniane powyżej materiał i narzędzia, możemy przystąpić do naprawy.

 

Najpierw docinamy odpowiedni rozmiar materiału, który posłuży do zespolenia pęknięcia błotnika. Rozgrzewamy miejsce pęknięcia przy pomocy opalarki – do około 600 stopni Celsjusza i wycięty kawałek plastiku dociskamy od strony wewnętrznej, nadal podgrzewając element. Po uformowaniu miejsca pęknięcia czekamy aż ostygnie. Następnie należy zeszlifować nadmiar użytego materiału, np. przy pomocy szlifierki. By wygładzić naprawione pęknięcie należy użyć odpowiedniej szpachli, po czym można pomalować 'nowy' błotnik.

lista poradników

Copyright © 2012 Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu | Polityka cookies.