Tłumik środkowy jest elementem w układzie wydechowym znajdującym się w środkowej części. Jego główną funkcją jest zmiana akustyki samochodu. Budowa tłumiku przypomina okrągłą puszkę, w której poprowadzona jest rura z dużą ilością otworów. Pomiędzy ścianami obudowy tłumika, a rurą którą przepływają spaliny, znajduje się materiał tłumiący, którym najczęściej jest wełna stalowa.
Tłumik końcowy wchodzi w skład układu wydechowego. Znajduje się on na końcu tego układu i odpowiada za tłumienie hałasu przy spadających i niskich obrotach oraz dodatkowo oczyszcza spaliny. Najczęściej jest to owalna rzadziej okrągła puszka z przyspawanymi do czoła króćcami wlotu i wylotu spalin. W środku tłumika końcowego znajduje się wypełnienie z wełny stalowej. Tłumiki wstępne i końcowe różnią się występowaniem w tym drugim rodzaju układu rurek i przegród z otworami, które tworzą coś na kształt labiryntu. To właśnie ten system rurek jest odpowiedzialny za przepływ gazów spalinowych w odpowiednim momencie, w stosunku do gazów wlotowych. Powoduje to stłumienie fali dźwiękowej niesionej przez spaliny spotykającej się analogicznie z falą dźwiękową ale w przeciwnej fazie, która zostaną wcześniej odbita od ścianek tłumika. Efektem tego jest wygłuszenie fal dźwiękowych, jednak nie powoduje to większych strat w przepływie spalin przez system wydechowy.
Wybrałeś kategorię: Układ wydechowy - Tłumik.
Nie każda wymiana poszczególnych auto części wymaga wizyty w warsztacie. Za doskonały przykład posłuży tłumik końcowy, którego wymiana nie należy do trudnych i nawet amator powinien poradzić sobie z tym samodzielnie.
Końcówka wydechu w wielu samochodach jest pierwszą częścią, którą dotyka korozja. Problem rdzy na tłumiku dotyczy zarówno samochodów wiekowych, jak i tych nowszych, dlatego w dzisiejszym poradniku postaramy się wskazać jak skutecznie zabezpieczyć tłumik.
Copyright © 2012 Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu | Polityka cookies.